Presentation av S (sophia)

2012-04-10 @ 10:48:37
Hej jag rider på Stockholms ridhus precis som E och L gör. Jag rider 2 ggr iveckan. På tisdagar och Lördagar.
Jag har landställe på gotland vilket gör att jag rider mycket där och därför är de flesta favorit hästarna därifrån.
Mina favorit hästar
Jag har många favvo hästar men jag kommer inte att a upp alla nu. Min sköthäst heter Panther och är stor och svart med vi bläs. Sen gillar jag även att rida på Picasso som Erika oxå gillar att rida på. På ridskolan finns även en liten B- Ponny som heter Santa som jag tycker om att rida. Hon är pigg och framåt och jag brukar oftast rida henne på tisdagar. Chablis är oxå rolig att rida på, jag tycker mest om att hoppa henne. På Marias hästeri på gotland finns en c-ponny som heter Charisma II. Henne har jag haft som ridläger häst i ca 4 år. Fredrik är en fjordhästkorsning som jag gillar att rida i dressyr.

Ludde
-164 cm
-Engelsk fullblod
-fux med bläs
-ca 22 år
Han är min ridlärares häst som jag sköter om lite då och då. Jag har även fått rida lite på honom och han är jätte fin.

Jag och Ludde

Vinja
-127 cm
-gotlandsruss
-ljusfux
-24 år
Vinja är en gammal gumma men hon har fortfarande mycket kvar att ge. Hon är en krut gumma. Det är min kompis Linnea som äger henne och Vinja bor på Gotland. jag rider vinja under loven när jag är hos linnea. Vinja är en riktig dröm häst. Fast Vinja har hormon fel som gör att hon har väldigt lite päls och är svår att betäcka.


Torre
-143,5 cm
-arab/kallblodstravare
-flugskimmel
-ca 16 år
han är en gammal tävlings häst som står på gotland och han är pigg. Jag har inte ridit honom så mycket men jag hittade knapparna ganska fort.


Jag berättar senare i ett eget inlägg om Mercedes :)
//SOPHIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0